2010. december 30., csütörtök

Karácsonyi élmények

Ha elolvastad az imatémáinkat, akkor most arról szeretnék beszámolni, hogyan zajlottak a klubok.
Örülünk, hogy az Úr segített elmenni minden helyre, amit beterveztünk.
A magyar óvodában volt zűr a bibliai lecke és a cipős dobozok miatt. Az igazgatónő, szokása szerint kritikus szemmel kísérte a karácsonyi ünnepélyre való készülődéseket. Olyan "panasz" volt, hogy miért csak a magyar osztálynak viszünk csomagokat, és nem az egész óvodának. Aztán miért bibliai történet, arra nincs szükség, nem kell a vallástanítás, stb...jobb nem részletezni. DE ennek ellenére megvolt az ünnepély, én elmondtam a gyerekeknek a bölcsek történetét képekkel, azután ők mondták amit megtanultak, és minden az Úr Jézus születéséről szólt. A télapó is ott volt, de megvolt a fő üzenet is.
Azután egy másik élményünk az egyik talmácsi szegényes óvodában. Ott nagyon vártak minket, meghallgattunk a kisgyerekek versikéit, énekeit, minden a télapóról, 1-2 mondat Jézusról. Az óvónéni egy hagyományos 50es éveiben járó kommunista stílus, még a köpenye is elárulta (nem tudom mire jó a köpeny). Azután ott is elmondtam, persze románul a történetet. A szülők, a kicsik is figyeltek, úgy éreztem tetszett nekik az üzenet.
Konklúzióként azt gondolom, a nagyvárosban a jómódi magyar embernek már nem kell semmilyen vallás, vagy bibliai tanítás. A falusi egyszerü ember örömmel fogadja a Megváltó születésének üzenetét!
Kíváncsi vagyok nektek milyen élményetek van erről...

1 megjegyzés: